dimarts, 20 de gener del 2015

Un minut de ciència



       Mireu els vídeos d’un minut de ciència que us proposem a continuació: l’electricitat, la pila, el llampec i la bombeta elèctrica. Heu de fer una intervenció comentant alguns d’aquests vídeos. Podeu també respondre un comentari d’algun company. Recordeu, reviseu sempre el vostre comentari perquè s’entengui bé i no tingui faltes d’ortografia.



Un Minut de Ciència

Els comentaris només es publicaran si s'adequen al que demana l'activitat. Proveu de fer-ne un altre més adient.

12 comentaris:

  1. ALBA ALCRUDO

    A mi, el que més m'ha agradat, a sigut el de la pila. Són molt divertits i ara, ja se perquè ha vegades el meu gat em passa la corrent!!!

    ResponElimina
  2. PAOLA
    6è B
    Els videos estaven molt be pero el que més m'agradat a sigut el de la bombeta elèctrica de quan TOMAS EDISON va tenir una idea: utilitzar l’electricitat per il·luminar-se.
    Ja sap que un cos prou escalfat emet llum.
    Escalfa, doncs, un filament de carboni amb l’ajut d’un corrent elèctric.
    pero no va durar molt de temps i li va posar aquest casquet que pot ser opac i trsnspsrent .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pots mirar-te aquest video

      https://www.youtube.com/watch?v=swWzXx2R4k8

      Elimina
  3. Max Miralles

    Algú sap quins materials hi ha a dins d'una pila?
    I,sabeu de quin tipús són: sólid, líquid o gas?

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquest què qui com, a part d'explicar coses sobre l'energia, hi ha un moment que parla sobre el funcionament de les piles. Molt interessant.

      http://blogs.ccma.cat/quequicom.php?itemid=48945

      Elimina
  4. Carla Die 6èB
    I jo que em pensava que l'electricitat va ser un descobriment no buscat i per tant molt important i en Thomas Eddison va i ho decideix fer per il.luminar-se millor.

    ResponElimina
  5. Mar Gonzàlez


    No sabia que existis una cosa que fossin els el.lectrons.
    Peró no he entes del tot com és creen.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mireu aquest video del què qui com que parla sobre el corrent elèctric i els electrons. És força interessant.

      http://blogs.ccma.cat/quequicom.php?itemid=51938

      Elimina
  6. ivet surià
    6èB

    He estat mirant bastants vídeos d'un minut de ciències, i el que més m'ha sobtat ha estat el de l'electricitat,quan diu que els electrons sinó estan dins d'un camp magnètices mouen lliurement però quant entren dins tots corren en la mateixa direcció.

    ResponElimina
  7. HANNAH 6È B

    he mirat molts vídeos d'un minut de ciència pero una cosa que m'ha sobtat molt es al video del llampec es que les particules de gel dels nubols conté carregues electriques positives i negatives, no ho sabia

    ResponElimina
  8. Alvaro
    Hola amics avui tinc una pregunta per vosaltres .Algú sap quan dura encesa la bombeta amb la mateixa carrega que ens van donar a l` escola.

    ResponElimina
  9. Jo no sabia que el sabó te una substància que es diu alcalina
    Alejandra

    ResponElimina